Iskelmä

Facebook Instagram

In English På Svenska

Tehokas viiden minuutin jumppa

Virtsankarkailu on todella yleistä. Itse asiassa peräti yksi kolmesta yli 35-vuotiaasta naisesta kärsii oireista joskus elämänsä aikana. Avuksi on kuitenkin olemassa erityisiä tuotteita, ja lisäksi oireita voi lievittää jumppaamalla.

Niinkin lyhyt aika kuin viisi minuuttia lantionpohjan lihasten harjoituksia päivässä voi vähentää virtsankarkailuongelmia merkittävästi – tai jopa auttaa pääsemään niistä kokonaan eroon. Kun opit tekemään harjoitukset oikein, voit tehdä niitä missä ja milloin vain. Vaikkapa kassajonossa tai työmatkalla autossa. Eikä koskaan ole liian myöhäistä aloittaa!


Lantionpohjan jumppa, vaiheittain:

– Aloita tekemällä harjoitukset makuuasennossa. Näin tehokas supistaminen on helpompaa.

– Eristä lihakset aloittamalla supistaminen sulkijalihaksilla, jotka sijaitsevat peräsuolen ympärillä. Jatka sitten supistamista eteen- ja ylöspäin emättimen ja virtsaputken suun ympärillä. Jatka supistamista niin kuin yrittäisit pidättää jotain emättimen sisällä. Pidä pakarat ja reidet rentoina. Jatka supistamista kahden sekunnin ajan ja rentoudu sitten kaksi sekuntia. Toista niin monta kertaa kuin pystyt.

– Voimasupistukset. Supista lantionpohjan lihaksia mahdollisimman voimakkaasti. Pidä viisi sekuntia. Rentoudu viisi sekuntia. Toista 5–10 kertaa.

– Kestävyyssupistukset. Supista keskivertovoimalla mahdollisimman pitkään. Yritä pitää supistusta 60 sekuntia. Tee näin joka kerta lopetettuasi voimasupistusjakson.

– Pikasupistukset. Supista mahdollisimman voimakkaasti kahden sekunnin ajan. Rentoudu sitten kaksi sekuntia. Tee näin 5–10 kertaa päivässä – ja aina, kun tunnet tarvetta aivastaa, yskiä tai nauraa.

Sinnikkyys palkitaan, kuten kaikenlaisessa harjoittelussa. Huomaat eron muutamassa kuukaudessa ja saavutat parhaat mahdolliset tulokset noin 6 kuukaudessa. Lihasvoiman säilyttämiseksi on tärkeää jatkaa ylläpitoharjoituksia. Aloita supistusharjoitukset jo tänään. Niistä on pelkkää hyötyä, eikä sivuvaikutuksia ole. Onnea matkaan!

Seuraa lenkkiä Facebookissa

Seuraa lenkkiä Instagramissa