Iskelmä

Facebook Instagram

In English På Svenska

Teethän kyykkysi oikein?

Kyykky pitää tehdä oikein, jotta välttyy vammoilta ja saa lihakset kasvamaan.

Kyykky on yksi yleisimmistä treeniliikkeistä. Se kuuluu niin ryhmäliikuntatunteihin ja myös monen kotitreeniin. Ikävä kyllä se on myös liike, jonka yllättävän moni tekee myös väärin.

Personal trainer Caitlin Rittin mukaan hän näkee lähes päivittäin ihmisten kyykkäävän väärin.

– Yleisin ja pahin virhe, jonka näen ihmisten tekevän yhä uudelleen ja uudelleen on se, että he kyykkäävät niin, että paino on varpailla ja alas mentäessä kantapää nousee irti maasta, hän kertoo.

Kyseinen moka aiheuttaa paljon ongelmia, etenkin polviin.

– Minulla on paljon asiakkaita, jotka kertovat kärsivänsä polvisärystä. Kun saamme korjattua heidän kyykkäysasentonsa, kivut usein häviävät kokonaan, hän jatkaa.

Vammat ja kivut ehkäistäkseen kannattaakin muistaa muutama perussääntö.

– Kyykyssä paino kannattaa paino pitää koko jalalla niin, että varpaat ovat maassa ja jalan kaari on vahvana.

Lähde: Voice.fi

Seuraa lenkkiä Facebookissa

Seuraa lenkkiä Instagramissa