Iskelmä

Facebook Instagram

In English På Svenska

Kauneusruokia – ravintovalmentajan vinkit

Kauneusruoat on helppo tunnistaa, ne ovat tuoreita ja puhtaita, niitä ei ole käsitelty, eivätkä ne sisällä mitään lisättyä. Erityisesti kaikki tuore, raaka ja vihreä on uudistavaa ja siten kaunistavaa kehollesi. Eri värit marjoissa, hedelmissä ja kasviksissa kertovat niiden eri ominaisuuksista, mineraaleista ja vitamiineista. Kun koostat lautasesi värikkäistä ja tuoreista raaka-aineista, voit olla varma, että ne antavat runsaasti rakennusaineita kehollesi ja mielellesi. Kuituja saat esimerkiksi luomutäysjyvätuotteista, pähkinöistä ja kasviksista. Iholle ja aivoille puolestaan hyväksi ovat avokado, kookosrasva ja pähkinät. Nesteytykseen kannattaa käyttää kurkkua, päärynää, vesimelonia, chiaa, sitruunaa ja limeä.

Vältettäviä ruoka-aineita on kaikki prosessoitu ruoka ja tuotteet, joihin on lisätty ei-luonnollisia aineita. Ehdottoman tärkeää on välttää sokeria, joka nostaa tulehdustilaa ja on myös joidenkin tutkimusten mukaan todettu olevan yksi mahdollinen tekijä syövän kehittymisessä. Sokeri väsyttää ja rasittaa kehoa sekä aiheuttaa riippuvuutta. Vaaleat jauhot ja monet viljat toimivat sokerin tavoin. Ne nostavat hetkellisesti verensokeripitoisuuden ja tiputtavat sen romahdusmaisesti myös alas, aiheuttaen mielialan vaihtelua sekä väsymystä.

Sitruunavesi aamun nesteytykseen ja ihon kirkastukseen

Juo heti herättyääsi ja pitkin päivää lähdevettä tai suodatettua hanavettä. Purista veden sekaan ripaus luomusitruunaa ja lisää pari kidettä ruusu- tai himalajan suolaa.

MSM- jauhe

Voit lisätä laadukkaan Msm-jauheen aamusi sitruunaveteen ja saada siitä kehoa puhdistavia ominaisuuksia, samalla kuin Msm-jauhe auttaa uudistamaan kehon soluja sekä auttaa ihon, hiusten, kynsien uudistumista ja vahvistumista.

Inkivääri ja kurkuma

Inkivääri ja kurkuma nopeuttavat aineenvaihduntaa ja kuljettavat kuona-aineita. Molempien on todettu vahvistavan immuniteettiä ja niillä on myös kehon tulehdustilaa laskeva vaikutus. Tuoretta inkivääriä voit raastaa ruuan joukkoon ja smoothieisiin.

Chia-inkivääri- vesi

Tämä monelle hiukan tuntemattomampi vesi-coctail nesteyttää ja boostaa immuniteettiä. Lisää kourallinen chian siemeniä litraan vettä. Purista ripaus luomusitruunaa ja ruusu- tai himalajan suolaa. Raasta (pienellä terällä) hiukan tuoretta inkivääriä joukkoon.

Vihreä tee ja Matcha

Vihreä tee ja Matcha sisältävät paljon nuorentavia ja piristäviä antioksidantteja. Molempien sisältämät flavonoidit ylläpitävät terveyttä ja estävät rasvan kertymistä kudoksiin, nopeuttavat kalorien polttoa ja rasvan palamista energiaksi. Vihreä tee sisältää b-, c- ja e- vitamiineja ja sen ainesosista etenkin polyfenoleiden on todettu vastustavan mutaatioita, siis syövän perussyitä.

Kauniita ja rauhallisia ruokailuhetkiä sinulle!

Unelma Itsestä -valmentaja, Sini-Maria

Lisää vinkkejä hyvinvointiin löydät täältä.

Seuraa lenkkiä Facebookissa

Seuraa lenkkiä Instagramissa