Iskelmä

Facebook Instagram

In English På Svenska

Tena: Virtsankarkailu on naisilla yleisempää kuin siitepölyallergia!

Peräti joka kolmas* nainen kokee virtsankarkailua jossain vaiheessa elämäänsä, mutta harva käyttää silti oikeanlaista suojaa. TENA Lady -pikkuhousunsuojat on suunniteltu pientä virtsankarkailua varten. Ne ovat yhtä ohuita kuin tavalliset pikkuhousunsuojat. Tunnet olosi kuivaksi, varmaksi ja raikkaaksi päivän haasteista riippumatta. Kokeile ja tunne ero! Lue lisää osoitteesta www.tena.fi
TENA. LETS YOU BE YOU.

*Tutkimukseen osallistui 1000 Ruotsissa asuvaa 25–80-vuotiasta naista. Se toteutettiin tammikuussa 2014 ja siitä vastasi riippumaton tutkimusyritys Cint TENAn toimeksiannosta.

 

5 MINUUTIN HARJOITUS PÄIVÄSSÄ VOI RIITTÄÄ

Onko pidättely ollut joskus vaikeaa liikunnan aikana? Et ole todellakaan yksin. Erään tutkimuksen mukaan joka kolmas nainen on kokenut joskus vastaavaa – ja vielä useammat ovat huolissaan asiasta. Mutta huolista ja vaivoista voi päästä eroon. Muutama lantionpohjan lihasharjoitus päivässä auttaa jo paljon!

Liikunta yhdistetään yleensä aktiiviseen elämään, iloon ja hyvinvointiin. Mutta joskus kävelyyn, juoksuun tai tanssimiseen voi liittyä ikävää virtsankarkailua – jota kokee joka kolmas nainen jossain vaiheessa elämäänsä. Yli tuhat 25–80-vuotiasta naista osallistui tutkimukseen, jossa 35 % kertoi kokeneensa pidättelyvaikeuksia fyysisen aktiviteetin yhteydessä. Vielä useampi (43 %) sanoi olevansa huolissaan mahdollisista vaivoista.

Eniten huolia aiheuttavat liikuntamuodot ovat ryhmäjumpat sekä kävely- ja juoksulenkit. Monet naiset välttävät liikuntaa täysin, koska he pelkäävät virtsankarkailua.*

Jos haluat elää aktiivista elämää ja päästä eroon virtsankarkailusta, kannattaa jatkaa treenaamista. On kuitenkin tärkeää ottaa huomioon myös lihakset, jotka eivät näy ulospäin. Vahvistamalla lantionpohjan lihaksia on mahdollista ehkäistä virtsankarkailua ja päästä vaivoista eroon. Tutkimukset osoittavat, että 70 % voi päästä eroon ongelmasta viiden minuutin päivittäisillä lantionpohjan lihasharjoituksilla.

Lihasharjoituksia voi tehdä missä ja milloin tahansa toisten huomaa-matta. Kannattaa käyttää hyväksi arjen pienet tauot ja tehdä harjoituk-sia vaikkapa ruokakaupan jonossa, liikenneruuhkassa tai suosikki- ohjelman mainoskatkolla. Omaksu itsellesi sopiva rutiini, jotta harjoituk-set on helpompi muistaa ja niistä tulee luonnollinen osa päivääsi.

Lantionpohjan lihasharjoituksilla on monia muitakin etuja pidätte-lykyvyn parantamisen lisäksi. Se auttaa myös parantamaan ryhtiä, ehkäisemään selkäkipuja ja vähentämään kohdunlaskeuman riskiä. Voit yksinkertaisesti paremmin ja tunnet itsesi vahvemmaksi. Lihasten vahvistuminen voi myös lisätä seksuaalista nautintoa. Monet naiset ovat kertoneet saavansa voimakkaampia orgasmeja treenattuaan lantionpohjan lihaksia. On siis monta hyvää syytä lihasharjoituksiin. Eikä koskaan ole liian myöhäistä aloittaa.

 

NÄIN HARJOITAT LANTIONPOHJAN LIHAKSIA:

Aloita etsimällä oikeat lihakset niin, että keskeytät virtsaamisen jännittämällä lihaksia. Jos se onnistui, olet löytänyt oikeat lihakset. Harjoita sitten lihaksia seuraavasti:

1. Ole makuulla, istu tai seiso.
2. Jännitä lantionpohjan lihaksia niin nopeasti ja voimakkaasti kuin voit.
3. Rentouta lihakset välittömästi.
4. Toista vaiheet 2 ja 3 nopeassa tahdissa enintään 10 kertaa.
5. Tee harjoituksia useamman kerran päivässä, yhteensä vähintään viisi minuuttia. Muista myös supistaa lihaksia silloin, kun naurat, yskit tai teet painavia nostoja. Säännöllisellä harjoittelulla huomaat tuloksia 2–4 kuukauden kuluessa.

Jos olet epävarma lihasharjoitusten sujumisesta tai haluat kysyä virtsankarkailusta, voit kysyä neuvoa lääkäriltä, uroterapeutilta tai lääkintävoimistelijalta. Jos olet huolissasi virtsankarkailusta, voit käyttää inkontinenssisuojaa. TENA Lady -pikkuhousunsuojissa on pieniä ja huomaamattomia kokoja. Esimerkiksi Mini Magic on erittäin ohut ja se on suunniteltu erityisesti pieneen virtsankarkailuun. Se imee kosteuden nopeasti, vähentää hajuja ja auttaa säilyttämään kuivan ja raikkaan tunteen.

Lue lisää osoitteesta www.tena.fi/naiset

* Tutkimukseen osallistui 1000 Ruotsissa asuvaa 25–80-vuotiasta naista.
Se toteutettiin tammikuussa 2014 ja siitä vastasi riippumaton tutkimusyritys Cint TENAn toimeksiannosta.

Seuraa lenkkiä Facebookissa

Seuraa lenkkiä Instagramissa